Nieuws

Focusing is iets moois wat wij graag delen, met elkaar en met een nieuw publiek.
Laat je inspireren, doe mee, vertel het ons of zeg het voort!

Laatste Nieuwsbrief

In December 2023 is Nieuwsbrief 19 uitgestuurd met de volgende onderwerpen:

De Stichting Focusing Nederland krijgt een nieuw bestuur in 2024! We zijn in volle gang met een groepje enthousiaste geïnteresseerden en in het nieuwe jaar volgt hierover meer informatie.

In de Winter Nieuwsbrief:

• > Een terugblik op de Focusing Inspiratiedag op 7 oktober in Driebergen-Zeist: WELKOM – ontmoeten en verbinden.
  • > Een terugblik op de 2023 Europese Focusing bijeenkomst in Italie.
  • > Een vooruitblik op de 2024 Europese Focusing bijeenkomst in Duitsland.
  • > Nieuw! ‘Gendlin’s Filosofie van het Impliciete en Focusing in 56 kaarten en een boekje’ in een doosje.
  • > Nieuw! Het boek ‘Focusing met kinderen’ is te koop, een heruitgave van het boek ‘Communiceren met kinderen’.
  • > De oproep om een interessegroep te starten omtrent ‘Focusing & Beweging”.
  • En ter inspiratie: Focusing van alle tijden…
  • > Een tekstje van Gene Gendlin & Mary Hendricks uit Senses of Focusing, Volume I
  • > Nieuw! Een inspirerend 10 minuten you tube video over ‘Focusing, het ont dekken van het innerlijk’.
  • > De video van Gendlin, ‘The Felt Sense, a step further than gut feelings’, met een reflectie op de lezing.

Je kunt de Nieuwsbrief vinden onder Nieuws – Nieuwsbrieven.

Publicaties

Sinds afgelopen jaar zijn er meer Nederlandstalige Focusing artikelen, boeken, andere publicaties en werkmateriaal op de website verschenen. Als je Participant Plus of Participant bent, vind je nog veel meer publicaties, artikelen en werkmateriaal achter de inlog. Neem een kijkje en veel Focusing leesplezier gewenst!

Jaaroverzicht evenementen in Nederland en internationaal

12 maart 2023: Focusing Inspiratie Dag Online, van 11 tot 14.30 uur gefaciliteerd door de Stichting Focusing Nederland: Voor iedereen die Focusing een warm hart toedraagt en geïnspireerd wil worden door ontmoeting en focussende activiteiten.

September Focusing Maand: Ieder jaar worden in de maand september bijna gratis Focusing workshops of kennismakingssessies aangeboden. Alle mogelijkheden vind je op de Agenda.

7 oktober 2023: Live Focusing Inspiratie Dag in Driebergen-Zeist. Informatie kun je bovenaan deze pagina vinden.

6 april 2024: Symposium Kinderfocussen in Breda, gefaciliteerd door de Stichting Kinderfocussen. Voor Focussers en geïnteresseerden in Focusing met kinderen.

25 – 29 september 2024: de 4e European Focusing bijeenkomst georganiseerd door de European Focusing Association (EFA), in Achberg in Duitsland. Voor alle Focussers die elkaar willen ontmoeten en Focusing verder willen ontwikkelen in Europa door ontmoeting, samenwerking en uitwisseling, voor meer informatie klik hier.