Veelgestelde vragen

Bij het aanmaken van je Profielpagina

Ik ben Participant en krijg toch een Profielpagina, klopt dat?
Het systeem hanteert 1 profielpagina voor verschillende lidmaatschappen. Ben je Participant dan krijg je een beknopte Profielpagina met je foto, naam en mailadres. Deze is alleen te zien achter de inlog en op de Lijst Participanten. Op die manier kun je contact opnemen met je collega’s en weet je wie er allemaal meedoen en actief zijn. Je Profielpagina is niet te zien aan de voorzijde van de website onder Aanbod of Aanbieders. Als Participant Plus krijg je op je Profielpagina een extra tabblad in beeld waar je Praktijkgegevens en Kwalificaties kunt invullen. Je profielpagina met deze gegevens zijn zichtbaar en vindbaar aan de voorzijde van de website, op de Aanbod- en Aanbiederspagina.

Hoe kan ik mijn Profielpagina wijzigen?
Rechts bovenin de pagina, maar net links onder het brede beeld, zit een wieltje. Als je daarop klikt verschijnt een menu met bovenaan Bewerk profiel. Als je daarop klikt kun je je profiel aanpassen. Let op: als je je informatie hebt aangepast, vergeet dan niet je pagina op te slaan. Onderaan je Profielpagina tref je de knop: Profiel bijwerken. Hier moet je op klikken om wijzigingen op te slaan.

De profielpagina verdwijnt als ik hem heb ingevuld of gewijzigd
Als je de informatie op je Profielpagina hebt aangepast, vergeet dan niet je pagina op te slaan. Onderaan je pagina tref je de knop: Profiel bijwerken. Hier moet je op klikken om wijzigingen op te slaan.

Bij het aanmaken van je aanbod

Waar kan ik een evenement aanmaken?
Als je bent ingelogd vind je in de rechterbalk naast je Profielpagina een keuzemenu met verschillende onderdelen. Als je Mijn aanbod aanklikt kun je je evenement aanmaken.

Hoe kan ik precies aangeven dat het gaat om een terugkerend evenement?
Je kunt bij aanbod de het terugkerende evenement invullen per datum, daarvoor moet je Eenmalig kiezen aanvinken en de exacte datum invullen. Dat kun je meerdere keren doen, wat een oplossing is voor iets wat twee of drie keer per jaar voor komt zonder echt patroon.

Hoe kan ik aangeven dat een evenement meerdere dagen duurt?
Bovenstaande geldt ook voor een training die op meerdere dagen plaatsvindt. Je kunt bij aanbod per trainingsdag gaan invullen (zoals hierboven beschreven) en in de beschrijving vermelden dat het een meerdaagse training betreft. Je kunt er ook voor kiezen om alleen de begindatum in te voeren en in de beschrijving te zetten welke data er nog meer zijn. In de praktijk zal iemand bij een meerdaagse training doorgaans niet aanschuiven midden in een training. Met name de begindatum is van belang voor het zoeken.

Voor het zoeken op trefwoord

Hoe kunnen mensen weten waarop ze kunnen zoeken.
We hebben ervoor gekozen de Aanbodpagina zo aan te bieden dat mensen direct kunnen zoeken. Vooral voor mensen die al iets van Focusing weten is dat laagdrempelig. Voor belangstellenden die nog niets van Focusing weten staat er een overzicht en uitgebreidere omschrijving op de pagina achter de Aanbodpagina. Onder het kaartje zie je direct een duidelijke aanwijzing hierover met een link.

Extra plug-in voor zoeken op categorie
Als blijkt dat er veel Participanten zijn die willen dat het zoeken op categorie wordt ingevuld, dan kunnen we als stichting een programmaatje aanschaffen en toevoegen. Hier zijn jaarlijkse kosten aan verbonden dus daar hebben we nog even mee gewacht. Hoe meer deelnemers, hoe makkelijker het wordt om met elkaar de website verder vorm te geven.

Aanvullingen? Nieuws? Laat het ons weten!
Laat dus je stem horen als je vindt dat iets anders, beter of vollediger kan. Samen maken we het geheel! Dus stuur een mail met je naam, contactgegevens en aanvullingen aan: secretariaat@stichtingfocusing.nl.