Vadym uit Eindhoven zoekt stageplek

Focusing – veranderen door innerlijke aandacht Forums Prikbord Vadym uit Eindhoven zoekt stageplek

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Ria van HageRia van Hage
    Bijdrager

Vadym vertelt:
    Ik ben nu in het derde jaar van toegepaste psychologie en wil dadelijk stage lopen bij iemand of iets dat met focussen te maken heeft. Kent u misschien een geschikt plekje waar ik kan komen leren en bijdragen?
    Ik ben in mijn privé leven focussen tegengekomen. Ik heb acht individuele focus sessies gehad. Na afloop van de cursus kreeg ik het boek ”De kracht van focussen” van Ann Weiser Cornell aangeraden. Ik ging zo door met focussen in mijn leven. Helaas komt focussen helemaal niét aan bod in mijn studie. Toegepaste Psychologie (Fontys Hogeschool, Eindhoven) is een heel cognitieve studie waar harde (wetenschappelijke) bewijs centraal staat. De meer gevoelskant van omgang met mensen wordt daar niet zo snel erkend. Daar ben ik niet mee eens, gevoel speelt een heel belangrijke rol in omgaan met mensen en intuïtie is net zo belangrijk als wetenschappelijke bewijs.

Wat betreft stage moet ik wel voldoen aan bepaalde eisen vanuit de opleiding. Coachen, trainen, voorlichten (en assessen maar dat laat ik hier buiten beschouwing) zijn de drie competenties die centraal staan. Ik kan dan bijvoorbeeld een op een mensen begeleiden in hun leven, workshops opzetten en geven aan groepen en voorlichtingscampagnes maken en uitvoeren. Sinds focussen mij zo aanspreekt, wilde ik er iets aan bijdragen en een brug slaan tussen mijn opleiding en focussen. In het jaar hiervoor heb ik al verschillende opdrachten in praktijk gemaakt dus ik ben niet helemaal nieuw met praktijk.’

Kun je iets betekenen voor Vadym, laat het hem weten: sanvadym@gmail.com

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.