September Focusing Maand: terugblik

In september starten verschillende activiteiten weer op na de zomerstop. Een goed moment om ook Focusing onder de aandacht te brengen van geïnteresseerden en bekender te maken bij een nieuw publiek. Het Nederlands Initiatief Focusing September (NIFS)* nam ook dit jaar weer het voortouw om samen met collega professionals op te trekken in een landelijke campagne.

Het blijkt goed te werken wanneer mensen in hun eigen beroepsgroep, werkkring of vrijwilligers- groep een veelal gratis introductieworkshop Focusing organiseren. Sommigen aanbieders kozen hierbij voor een thema zoals Focusing en Autisme, Focusing en Bodywork of Focusing en Coaching. Anderen deden een introductieworkshop als aanloop naar een Basiscursus Focusing. Het was opvallend dat de terugkoppeling van de workshopleiders allen positief waren. Alle bijeenkomsten waren de moeite waard geweest, of er nu veel of weinig deelnemers waren. Alle workshopleiders hebben in hun eigen netwerk en lokale kranten en fora een oproep gedaan. Soms werd deze geplaatst soms ook niet. We hopen toch volgend jaar eens tot de landelijke pers door te dringen. Maar in ieder geval gaan we door met het initiatief, want door samen op te trekken maken we Focusing beter zichtbaar en bekend bij een nieuwe groep belangstellenden. Meedoen? Ideeën voor Focusing Septembermaand 2018 zijn verder altijd welkom bij hteeuw@xs4ll.nl.

Druk op deze link om een video te bekijken waarin Mireille Lammens haar workshopruimte laat zien.

*NIFS is een initiatief van Sonja Vlaar, Harriët Teeuw en Mireille Lammens. Het initiatief wordt door individuele participanten en in de promotie ondersteund door de Stichting Focusing Nederland.

Foto gemaakt door Laura Schutte i.o.v. Stichting Focusing Nederland.